- О нас/ About us
- Проекты/ Projects
- Ассоциация
- Магазин/ Shop
- Полезная информация/ Useful information
- Производители духовых органов/ Organ builders
- Интернет-ресурсы по органам/ Websites
- Личные сайты органистов/ Organists
- Органные мастера/ Organ masters
- Работа и вакансии/ Job & vacancy
- Производители электронных органов/ Electronic organs producers
- Организации/ Organization
- Производители органной обуви/ Organ shoes producers
- Фонды/ Funds
- Литература/ Literature
- Нотные библиотеки/ Notes libraries
- Доска объявлений/ Ads
- Учебные заведения для органистов/ Schools for organists
- Композиторы/ Composers
- Органные конкурсы/ Organ competitions
- Продюсеры/ Producers
- Ансамбли/ Ensembles
- Регионы/ Organs in Russia
- Контакты/ Contacts
- English
- Социальные сети/ Social networks
Болгария. ШЕСТ ВЕКА ИТАЛИАНСКА ОРГАНОВА МУЗИКА
Фестивален и конгресен център и „Умбри-А Кончерто” /Италия/
представят
ШЕСТ ВЕКА ИТАЛИАНСКА ОРГАНОВА МУЗИКА
Концерт на ЛОРЕНЦО БОНОЛДИ — титулярен органист на театър „Ла Скала” – Милано /Италия/
26 ноември — зала 1 — 19 ч.
В програмата: Джироламо Фрескобалди, Доменико Дзиполи,
Джовани Моранди, падре Давиде да Бергамо,
Марко Енрико Босси, Лоренцо Бонолди
Под патронажа на Италианския културен институт в София и с любезното съдействие на фондация „Перуджа – Асизи 2019” и хотел «Модус» /Варна/
Цена на билетите: 15 лв., намаление за учащи и пенсионери — 10 лв.
Лоренцо Бонолди е роден през 1977 година в Бозоли, Ломбардия.
През 1998 г. завършва Миланската консерватория по специалността орган и органова композиция в курса на Джанкарло Пароди с пълно отличие. В същата година се дипломира и като пианист. Още по време на обучението си завоюва престижни награди в национални и международни конкурси, както и специалната стипендия на иатлианското Сдружение на авторите и редакторите за даровити студенти.
Продължава усъвършенстването си като изпълнител в майсторските класове на най-известните италиански, френски и немски органисти, като особен интерес проявява към органовата импровизация.
През 2005 г. печели конкурса за органист на един от най-прочутите оперни театри в света — „Ла Скала” в Милано, а от 2008 г. е официално негов титулярен органист.
Като солист и с оркестъра на миланската „Ла Скала” изнася концерти в Италия, Европа, Русия, Средния Изток, Китай, САЩ и Канада, работи със световноизвестни диригенти като Зубин Мета, Марчело Рота, Даниел Баренбойм, Рикардо Чайли, Валерий Гергиев, Даниел Гати, Клаудио Абадо, прави записи за радиото и телевизията. Като солист записва два диска с орагнова музика за специално издание на Сикстинската капела, прави записи и на органите в базилика „Санта Мария Маджоре”, Папския институт за сакрална музика в Рим и др.
Още 11-годишен започва редовно да свири на църковни служби в различни храмове. В момента, освен на миланската „Ла Скала”, е титулярен органист и на базилика „Сан Карло дел корсо” в Милано.
Знимава се и с реставрация на съвременни органи, включително чете лекции в Училището по органостроене в Крема, Ломбардия.
Автор е и на ред произведения за орган. През 2003 г. печели второ място в италианския конкурс за органова композиция „Роко Родио” с творбата си „Fusion Fantasy”. За първи път изпълнява произведението пред публика като финал на рецитала си в катедралата на Кремона две години по-късно. С него ще завърши и концерта си във Варна.
Миланската „Ла Скала“ безспорно е един от най-прочутите оперни театри, а трупата му – сред най-елитните в света.
Построен е през 1776-1778 г. на мястото на църквата „Санта Мария дела Скала“, откъдето идва и името му. Открит е на 3 август 1778 г. с постановка на специално написаната за случая опера „Признатата Европа” на Антонио Салиери. Първоначално в салона му се организират балове, а на сцената му се играе всичко, дори театрални и куклени спектакли, както и модните водевили. В края на 18-ти век на нея започват да представят новите си творби оперни композитори като Чимароза, Керубини, Паизиело. В началото на 19-ти век следва така нареченият росиниевски период. А от 30-те му години операта трайно завладява сцената на блестящия театър с творбите на великите Доницети, Белини, Верди, Пучини.
Ето какво пише Стендал за „Ла Скала” през 1816 г.: „Театърът диша величие и разкош…Намирам го за най-добрия в света, защото неговата музика ми доставя най-голямо удоволствие… Невъзможно е човек дори да си въобрази нещо по-величествено, по-впечатляващо от архитектурните му форми…”
Сградата на театъра, по проект на италианския архитект Джузепе Пиермарини, и досега се счита за една от най-красивите в света. Издържана е в строг неокласицизъм и се отличава с безукорна акустика. Разкошното художествено оформление на зрителната зала е съчетано с изключително удобно разположение на местата в нея със стриктно спазване на изискванията на оптиката, така че сцената да е видима от всяко от тях. Сградата е с размери 100/38 м., а залата е с форма на подкова, изпълнена в бяло, сребро и злато. В нея има 194 ложи плюс една кралска, разположени на 5 етажа, и галерия.
Строежът на «Ла Скала» струвал над един милион тогавашни лири, а разходите за него си поделили 90 милански аристократи. Впоследствие сградата е реставрирана нееднократно. По време на Втората световна война тя е разрушена. Възстановена е по първоначалния проект от инж. Л. Секки и повторно открита през 1946 г. Последната й реставрация е през 2004 г.
Построен е през 1776-1778 г. на мястото на църквата „Санта Мария дела Скала“, откъдето идва и името му. Открит е на 3 август 1778 г. с постановка на специално написаната за случая опера „Признатата Европа” на Антонио Салиери. Първоначално в салона му се организират балове, а на сцената му се играе всичко, дори театрални и куклени спектакли, както и модните водевили. В края на 18-ти век на нея започват да представят новите си творби оперни композитори като Чимароза, Керубини, Паизиело. В началото на 19-ти век следва така нареченият росиниевски период. А от 30-те му години операта трайно завладява сцената на блестящия театър с творбите на великите Доницети, Белини, Верди, Пучини.
Ето какво пише Стендал за „Ла Скала” през 1816 г.: „Театърът диша величие и разкош…Намирам го за най-добрия в света, защото неговата музика ми доставя най-голямо удоволствие… Невъзможно е човек дори да си въобрази нещо по-величествено, по-впечатляващо от архитектурните му форми…”
Сградата на театъра, по проект на италианския архитект Джузепе Пиермарини, и досега се счита за една от най-красивите в света. Издържана е в строг неокласицизъм и се отличава с безукорна акустика. Разкошното художествено оформление на зрителната зала е съчетано с изключително удобно разположение на местата в нея със стриктно спазване на изискванията на оптиката, така че сцената да е видима от всяко от тях. Сградата е с размери 100/38 м., а залата е с форма на подкова, изпълнена в бяло, сребро и злато. В нея има 194 ложи плюс една кралска, разположени на 5 етажа, и галерия.
Строежът на «Ла Скала» струвал над един милион тогавашни лири, а разходите за него си поделили 90 милански аристократи. Впоследствие сградата е реставрирана нееднократно. По време на Втората световна война тя е разрушена. Възстановена е по първоначалния проект от инж. Л. Секки и повторно открита през 1946 г. Последната й реставрация е през 2004 г.
http://www.fccvarna.bg
www.principal.su
Связанные посты:
- Празничен органов концерт на Ернст Вали Евангелска Методистка Църква, Варна, ул.”Опълченска” №2, четвъртък, 23.05.2013г., 19 ч.,...
- Три века органной музыки Начало: 17:00 Зал камерной и органной музыки Возраст: 6+ Стоимость:...
- Музыка галантного века www.principal.su...
Календарь публикаций
Апрель 2024 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс « Авг 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Последние новости
- XIII МЕЖДУНАРОДНЫЙ КОНКУРС ОРГАНИСТОВ им. МИКАЭЛА ТАРИВЕРДИЕВА Нью-Хейвен — Гамбург — Пекин — Москва — Калининград, 2023 XIII MIKAEL TARIVERDIEV INTERNATIONAL ORGAN COMPETITION New Haven — Hamburg — Beijing — Moscow — Kaliningrad, 2023 06.08.2023
- Органная осень на Чёрном море: в Сочи прошла первая Академия молодых органистов Vox Organum 28.10.2022
- ВЕРОНИКА БОГДАНОВИЧ-ЯЗВИНСКАЯ: «Я РАДА ПРИНЯТЬ УЧАСТИЕ В МАРАФОНЕ «ОРГАН ТАВРИДА» 05.02.2022
- НАТАЛЬЯ БАГИНСКАЯ: «МНЕ ЗАХОТЕЛОСЬ СЫГРАТЬ ВСЕ!» 05.02.2022
- В РОССИИ ПРОХОДИТ БЕСПРЕЦЕДЕНТНЫЙ МАРАФОН ОРГАННОЙ МУЗЫКИ «ОРГАН ТАВРИДА» 20.01.2022
- Первый открытый конкурс камерных ансамблей «В созвучии с органом» 17.01.2022
- Путешествие внутрь органа 10.07.2021
- Памяти Александра Майкапара 10.07.2021
- Главный органист и хранитель Большого концертного органа Зала Зарядье Лада Лабзина в программе «Тавор в мажоре» на радио «Орфей» 10.07.2021
- Интервью с Тьерри Эскешем 10.07.2021
Архивы
- Август 2023
- Октябрь 2022
- Февраль 2022
- Январь 2022
- Июль 2021
- Март 2021
- Февраль 2021
- Январь 2021
- Декабрь 2020
- Ноябрь 2020
- Октябрь 2020
- Октябрь 2019
- Август 2019
- Июль 2019
- Июнь 2019
- Май 2019
- Март 2019
- Январь 2019
- Ноябрь 2018
- Октябрь 2018
- Сентябрь 2018
- Август 2018
- Июнь 2018
- Март 2018
- Февраль 2018
- Январь 2018
- Декабрь 2017
- Ноябрь 2017
- Октябрь 2017
- Сентябрь 2017
- Август 2017
- Июль 2017
- Июнь 2017
- Май 2017
- Апрель 2017
- Март 2017
- Февраль 2017
- Январь 2017
- Декабрь 2016
- Ноябрь 2016
- Октябрь 2016
- Сентябрь 2016
- Август 2016
- Июль 2016
- Июнь 2016
- Май 2016
- Апрель 2016
- Март 2016
- Февраль 2016
- Январь 2016
- Декабрь 2015
- Ноябрь 2015
- Октябрь 2015
- Сентябрь 2015
- Август 2015
- Июль 2015
- Июнь 2015
- Май 2015
- Апрель 2015
- Март 2015
- Февраль 2015
- Январь 2015
- Декабрь 2014
- Ноябрь 2014
- Октябрь 2014
- Сентябрь 2014
- Август 2014
- Июль 2014
- Июнь 2014
- Май 2014
- Апрель 2014
- Март 2014
- Февраль 2014
- Январь 2014
- Декабрь 2013
- Ноябрь 2013
- Октябрь 2013
- Сентябрь 2013
- Август 2013
- Июль 2013
- Июнь 2013
- Май 2013
- Апрель 2013
- Март 2013
- Февраль 2013
- Январь 2013
- Декабрь 2012
- Ноябрь 2012
- Октябрь 2012
- Сентябрь 2012
- Август 2012